יוצאים ללינה בשטח – כל מה שתצטרכו לדעת

לינה בשטח

החלטתם לתכנן טיול עם לינת שטח, וההתרגשות בשיאה! אפשר להבין למה. טיול עם לינת שטח הוא טיול בסגנון אחר לגמרי וגורם לכם לראות את הארץ ואת הטבע בעיניים אחרות לחלוטין. אחת השאלות היותר עיקריות בתכנון לינת שטח היא היכן לישון, וכיצד להתכונן ללינת חוץ. חשוב לדעת שתכנון לינה בשטח הוא לא מורכב מדי, אבל חשוב שתהיו מסודרים ומאורגנים מראש.

ארגון מראש, משמע, לסדר את לוח הזמנים של הטיול כך שתגיעו אל חניית הלילה כשעה לפני שהחשיכה יורדת כדי להקים את מחנה הלילה, וגם ליהנות מעוד זמן של אור, הכנת צ'ק ליסט מסודר לפני שיוצאים ובדיקת הציוד, וכמובן סקר מדוקדק של חניוני לילה מומלצים על מנת שחוויית הטיול לא תיפגע.

יוצאים ללינת שטח – שאלות ותשובות

הגעתם לחניון הלינה, איך בוחרים את המקום בו תשנו?

מומלץ שלא להתמקם בצל מצוק או בקיר נחל בשל חשש לנפילת דרדר או התמוטטות פתאומית כלשהו. התמקמו במקום שהוא מוגן מהרוח ולא בתוך אפיקי נחל בשל חשש משטפונות בעונות המעבר ובחורף. בחניוני הלילה המוסדרים על ידי רשות הטבע והגנים ישנם 'סהרונים', אלו למעשה קשתות אבן המגנות מפני הרוח ובעלות מצע נוח להתמקמות.

איך לשפר את איכות הלינה בשטח?

לפני הכל, בחרו אוהל איכותי וגדול מספיק, ושקי שינה איכותיים. בחרו מיקום שאין בו ענפים רבים או אבנים המשמשים לרוב לזוחלי לילה. חפשו מצע רך ונוח לשכיבה ללא אבנים בולטות. אם אתם מעוניינים לקום מאוחר מקמו את פתח האוהל שלכם לכיוון מערב, ואם אתם ממשכימי הקום, מקמו לכיוון מזרח.

איזה ציוד חשוב כדאי שלא נשכח?

קחו עמכם גרביים אקסטרא, זאת על מנת שתוכלו לכסות את הנעל עם הגרב כדי למנוע מזוחלים וחרקים לא רצויים לזחול אל תוך הנעליים שלכם בלילה. נייר טואלט, פנס, מגבונים, אלכוג'ל, וכמובן בגדים להחלפה. לא את כל הארון, אבל מספיק בגדים כדי שתרגישו בנוח. מברשת שיניים קטנה, משחת שיניים קטנה, ואת מוצרי הטיפוח הרבים תשאירו בבית. כאן תצטרכו רק תיק קטן עם מה שאתם באמת משתמשים בו. בנוסף, נעליים נוחות לטיולים, וסגורות. לכו תדעו לאיזה טיול אתגרי המפה תיקח אתכם.

שהייה בשטח הופכת אתכם לאורחים של הטבע. אם אכלתם ארוחה טובה, יש לוודא שלא השארתם מזון או אשפה העלולים להיות מסוכנים לחיות הלילה, וגם לא תקינים לסביבה בכלל.

למידע נוסף ראו גם: השכרת ציוד קמפינג

תוכן עניינים

צריכים עזרה?
Add to cart

בניית אתר | GalyamStudio

חיוג מהיר